Woonkamerdecor
Hallo allemaal! Ik ben mijn woonkamer aan het opfrissen en wil er een gezellige, warme uitstraling aan geven. Ik hou van natuurlijke materialen, aardetinten en stukken met karakter. Het liefst vermijd ik de kale, grijze minimalistische look die je overal ziet. Hebben jullie aanraders voor decoratieve accessoires of meubels die echt het verschil maken? Ik zoek iets unieks, misschien met een textuur of etnisch tintje, dat ook nog praktisch is in het dagelijks leven. Alle tips zijn welkom!
20 weergaven

Natuurlijke materialen doen vaak al veel voor de sfeer. Denk aan een groot wollen vloerkleed, linnen kussens, houten bijzettafels of manden van rotan/jute voor plaids en tijdschriften. Ook keramiek met een handgemaakte uitstraling kan een woonkamer meteen warmer maken zonder dat het te druk wordt. Een mooie wandhanger, vintage spiegel of lamp met een stoffen kap kan ook veel verschil maken. Ik zou vooral werken met lagen: verschillende texturen in rustige aardetinten. Dan blijft het praktisch en gezellig, maar krijgt de ruimte toch meer karakter dan die standaard grijze minimalistische look.